Nasza szkoła posiada możliwość korzystania z usługi G Suite dla Szkoł i Uczelni.

Usługi podstawowe G Suite dla Szkół i Uczelni uruchomione w szkole to:

  •  „Gmail” to internetowa usługa poczty e-mail, która umożliwia organizacjom stosowanie rozwiązań Google do obsługi systemów pocztowych. Usługa ta pozwala na uzyskiwanie dostępu do skrzynki odbiorczej użytkownika w obsługiwanej przeglądarce internetowej, czytanie poczty, tworzenie wiadomości, odpowiadanie na nie i przekazywanie ich dalej, a także przeszukiwanie wiadomości oraz zarządzanie nimi za pomocą etykiet. Zapewnia filtrowanie pod kątem spamu i wirusów oraz umożliwia administratorom tworzenie reguł obsługi wiadomości zawierających określone treści i załączone pliki lub kierowanie wiadomości do innych serwerów poczty. Reguły można konfigurować według grup lub klientów (dla wszystkich domen).
  • „Google+” to usługa internetowa, która umożliwia Użytkownikom udostępnianie linków, filmów, zdjęć, kolekcji i innych treści innym użytkownikom tej samej domeny G Suite, a także wyświetlanie treści udostępnionych przez innych użytkowników tej samej domeny oraz interakcję z tymi treściami. Użytkownicy mogą też tworzyć społeczności i dołączać do nich, by prowadzić rozmowy z innymi użytkownikami w tej samej domenie, którzy mają podobne zainteresowania. Jeśli usługa Google+ jest używana do interakcji lub udostępniania treści osobom spoza domeny Użytkowników G Suite, nie wchodzi ona w skład pakietu Usług podstawowych w zakresie takiego użycia.

  • „Kalendarz Google” to internetowa usługa do zarządzania osobistymi, firmowymi/organizacyjnymi i zespołowymi kalendarzami. Oferuje ona użytkownikom interfejs umożliwiający przeglądanie kalendarzy, planowanie spotkań z innymi użytkownikami, sprawdzanie informacji o dostępności innych użytkowników oraz planowanie użycia pomieszczeń i zasobów.

  • „Kontakty Google” to usługa internetowa, która pozwala Użytkownikom na importowanie, przechowywanie i wyświetlanie informacji kontaktowych, a także tworzenie osobistych grup kontaktów, dzięki którym można wysyłać e-maile do wielu osób naraz.

  • „Dokumenty Google”, „Arkusze Google”, „Prezentacje Google” i „Formularze Google” to usługi internetowe, które umożliwiają Użytkownikom tworzenie, edytowanie, udostępnianie, wspólne opracowywanie, rysowanie i eksportowanie dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji i formularzy oraz dodawanie do nich treści.

  • „Dysk Google” udostępnia internetowe narzędzia, które umożliwiają Użytkownikom końcowym przechowywanie, przesyłanie i udostępnianie plików oraz wyświetlanie filmów.

  • „Grupy dyskusyjne Google dla firm” to internetowa usługa, która pozwala Użytkownikom i właścicielom witryn internetowych na tworzenie grup współpracujących ze sobą osób i zarządzanie tymi grupami. Użytkownicy mogą prowadzić dyskusje przez pocztę e-mail i udostępniać dokumenty, kalendarze, strony oraz foldery innym członkom grupy. Ponadto mogą wyświetlać i przeszukiwać archiwum dyskusji w grupach. Grupy dyskusyjne Google dla firm to usługa niedostępna dla Klientów korzystających z bezpłatnej wersji G Suite.

  • „Google Hangouts”, „Hangouts Meet” oraz „Google Talk” to usługi internetowe, które umożliwiają Użytkownikom komunikację w czasie rzeczywistym. Google Hangouts i Google Talk umożliwiają indywidualne oraz grupowe rozmowy głosowe i wideo, a także rozmowy tekstowe na czacie. Dzięki Hangouts Meet można organizować spotkania wideo z większą liczbą uczestników. Klienci G Suite Enterprise mogą włączyć funkcję umożliwiającą dołączanie do spotkań w Hangouts Meet przez telefon (może to wiązać się z naliczaniem opłat przez operatora). Administratorzy domeny G Suite mogą wybrać, które usługi są włączone w ich domenie, a także włączyć lub wyłączyć rozszerzone funkcje spotkań wideo w Hangouts Meet i klasyczną wersję spotkań wideo w Google Hangouts.

  • Google Keep” to usługa internetowa umożliwiająca Użytkownikom tworzenie, edytowanie, udostępnianie i wspólne opracowywanie notatek, list i rysunków.

  • „Witryny Google” umożliwiają Użytkownikom tworzenie stron internetowych w domenie G Suite Basic i publikowanie ich wewnątrz firmy lub poza nią. Użytkownicy mogą tworzyć witryny za pomocą narzędzia internetowego, a następnie udostępniać je grupie innych użytkowników, całej firmie albo wszystkim użytkownikom internetu (jeśli zezwoli na to administrator). Właściciel witryny decyduje, kto może ją edytować, a kto wyświetlać.

  • „Google Vault” to usługa internetowa, która wzbogaca funkcjonalność usług Dysk Google i Gmail o wyszukiwanie i eksportowanie danych.

Funkcje administracyjne umożliwiają administratorom G Suite tworzenie kont użytkowników i urządzeń w domenie oraz zarządzanie nimi, a także zarządzanie ustawieniami usług Google.

Funkcje wyszukiwania i analizy umożliwiają zaawansowane wyszukiwanie i pobieranie danych we wszystkich usługach, a także automatycznie kategoryzują treści, by użytkownicy mogli z nich korzystać w aktywnych usługach. 

  • G Suite dla Szkół i Uczelni (wcześniej: Google Apps for Education) .„G Suite dla Szkół i Uczelni” to wersja G Suite obejmująca podstawowe usługi G Suite oprócz Google+ i Google Cloud Search. Klienci z co najmniej pięcioma kontami Użytkowników otrzymują też nieograniczoną ilość miejsca w usłudze Dysk Google. Klienci z maksymalnie czterema kontami Użytkowników otrzymują 1 TB miejsca w usłudze Dysk Google dla każdego Użytkownika. Usługi podstawowe w tej wersji G Suite obejmują też usługę Classroom i Synchronizację Chrome.

  • „Classroom” to usługa internetowa, dzięki której Użytkownicy mogą tworzyć grupy powiązane z konkretnymi zajęciami i w nich uczestniczyć. Za pomocą Classroom uczniowie mogą wyświetlać i przesyłać zadania oraz otrzymywać oceny od nauczycieli.

  • „Synchronizacja Chrome” to funkcja umożliwiająca Użytkownikom synchronizowanie zakładek, historii, haseł i innych ustawień na wszystkich urządzeniach, na których są zalogowani w Chrome.